Sunday, November 12, 2006

Foerste rejsebrev fra Lene

Billeder fra byen, vejen til skole og der hvor jeg bor. Hola. Saa er jeg i Ecuador efter jeg ved ikke hvor lang tid i luften. Flyveturene gik helt godt, bortset fra en mellemlanding i Colombia som jeg ikke vidste noget om- hvilket gjore at jeg var meget taet paa at blive i Colombia da jeg troede det var Ecuador. Familien hentede mig i lufthavnen og hedigvis er de utroligt soede og hjaelpsomme og saa har de en lille hundehvalp:). Jeg bor 3-4km vaek fra skolen saa den foerste dag proevede min vaerts foraeldre at laere mig at tage bussen, hvilket er ret kombliceret da der ikke staar paa busserne hvor de koere hen og der er ikke nogle konkrete busstoppesteder. Der kommer bare en mand ud af bussen og raaber en masse paa spansk, hvis den overhovedet stopper- ellers skal man bare skynde sig at hoppe ud og ind mens den koere. Da mit spanske stadig ikke er helt godt har jeg valgt at tage en taxi frem og tilbage fra skole i stedet- det koster 1-2$ alt afhaengigt af trafikken. Egentlig kunne jeg godt gaa men jeg er meget bange for trafikken da alle koere fuldstaendig sindsygt. Ingen foelger reglerne saa man skal virkelig passe paa ikke at blive koert ned- det er virkelig sindsygt!! Skolen er rigtig god, og jeg er kommet i klasse med fire piger fra japan, holland og usa. Min laerer er rigtig god saa jeg er lidt ked af at vi skal skifte laere hver uge! Skolen arrangere forskellige arrangermenter hver dag, mem det er ret dyrt at deltage! I tirsdags var jeg til en fodboldkamp mellem Ecuador og Mexico- Mexico vandt. selve kampen var ikke saeligt spaendende men det var en oplevelse i sig selv at side paa et stadion fyldt med mennesker og kunne se bjergne og flyende som konstant lander -de flyver meget taet paa... meget meget taet paa- det ser helt vildt ud! Lige nu er jeg den eneste dankser paa skolen, men jeg snakker meget med to piger fra sweiz og holland. Senere i dag skal vi undervises i salsa og i mogen tager 5 af os til Otavalo hvor vi blir til loerdag hvor der er et kaempe indianermarked og loedag aften tager vi til la guna hvilket er en soe beligggende i et meget smukt omraade. Vi kommer hjem soendag aften. Paa soendag er der valg af praesident saa ligefortiden er der rigtig meget snak om politik og det er enormt spaendende, men jeg holder mig vaek fra byen soendag for ikke at havne i nogle optoejer. Jeg glaeder mig meget til weekenden, bliver dejligt at komme ud og opleve noget. Quito er en ok by vejret skifter meget alt afhaengigt om solen er fremme eller ej... den gamle del af byen er meget flot men ogsaa fattig og den nye del baere staerkt praeg af USA med mange butikscentre og amerikanske maerker. Jeg savner danmark, men det hjalp lidt da min vaertsfar stillede dulce de leche fram til morgenmaden, det smager saa fantastisk godt. Maden er i det heletaget rigtig god og jeg drikker en masse frisk presset juice af alverdens underlige frugter som jeg ogsaa spiser. Ville oenske i var her og kunne dele oplevelsen med mig! Mange varme og kaerlige hilsner fra Lene

0 Comments:

Post a Comment

<< Home