Sunday, November 12, 2006

Andet rejsebrev fra Lene

Billeder fra indianer markedet, dyremarkedet, La luna fantastisk hacienda med hunde, pigerne fra schweiz og holland i haengekoejer, udsigten i bjergene og vaertsfamiliens hundehvalp Bruno med braekkede ben! Hej igen igen. Denne weekend har vaeret helt fantastisk. Jeg tog en bus til en by laengere nordpaa der hedder Otavalo sammen med en pige fra schweiz og en fra Holland (begge paa 26, jeg er meget ung!). Den er kendt for sit kaempe indianermarked som vi saelfoelgelig tog til. vi tog afsted fredag eftermiddag og ankom til byen om aftenen, og tilbragte natten paa et lille hostel ejet af et gammelt aegtepar- det var meget smaat, men hyggeligt. Den naeste dag tog vi til markedet som var meget anderledes. Vi startede med at tage til dyremarkedet hvor alle folk rendte rundt med koer, grise, hoens og faar i snor- det meget ala' du faar mit ur jeg faar din ko- meget specielt og anderledes, forestiller mig markederne var saaden i DK for hundrede aar siden! Vi besluttede os for at spise paa en meget lokal resaurant for at smage den aegte Ecuadorianske mad. Vi fik suppe kogt paa fennikel (hvilket de bruger i al deres mad) olie, vand og et griseben som stadig laa i- klamt! det smagte heller ikke godt! derefter fik vi ris, aerter og kylling og til sidst en mandarin og noget friskpresset juice af en frugt jeg ikke ved hvad hedder paa dansk! Det var en oplevelse og alle de lokale paa stedet fandt det meget morsomt! Selve markedet soglte de saa mange forskellige ting,- jeg koebte ikke saa meget! Efter markedet tog vi til La Guna som er en soe oppe i bjergene. Der boede vi paa en lille hacienda La luna- det var saa smukt og dejligt en stor gaard midt i ingenting med udsigt ud over bjergene, og omgivet af terrasse med haengekoejer. Stedet serverede dejlig mad og der var kamin og det var saa hyggeligt. Der var nogle andre rejsende fra Canada og saa havde de fem kaempe hunde til at rende rundt. Det eneste der oedelagde det ellers idylliske sted var da vi sad foran kaminen og lige pludselig kom den stoerste tarantel kravlene- jeg har aldrig set saa stor en edderkop foer- men nu har jeg set mange og ogsaa kaempe store kakelakker- ad! Soendag blev vi paa stedet og gik ture i bjergene, bla til et vandfald og til toppen af et bjerg, og vi tog en af de kaempe hunde med da det er lidt farligt at gaa i bjergene. Det har vaeret saa dejlig en weekend at det var surt at komme hjem. Familien er lidt asocial og ud over det var deres lille hund sprunget ud over altanen og braekkede sine forpoter saa nu er den med gips og er slet ikke saa sjov mere. Haaber alting er godt i Danmark ... jeg savner DK lidt! Kaerlig hilsen Lene

0 Comments:

Post a Comment

<< Home