Friday, November 17, 2006

Jungler og quito.. fantastisk

Loerdag d. 11 nov da vi kom til Quito, vidste vi ikke helt hvor vi skulle bo. Men vi fandt et godt og temlig billigt hostel imellem den nye og den gamle del af byen. Og vi faldt meget hurtigt til, Dejligt. Loerdag aften var vi engtlig bare fuldstaendig faerdige, og laengtes bare efter at tjekke emails og sove. Vi sov paa et 4 mands vaerelse og der var osse en englaender, hende snakkede vi selvfoelgelig med med det samme. Og vi aftalte at vi skulle ud og se nogle ting sammen, de foelgende dage. Soendag d. 12 nov - mandag d. 13. nov Vi handlede lidt ind og fik sat alle billederne ind fra galapagos. Det var rigtig dejligt at se billederne igen, saa kunne man bedre forstaa at man var der :0) Det var dejligt bare at tage den med ro og slappe af 2 dage og bare lige faa styr paa tingene. Tirsdag d. 14 nov. - onsdag d. 15 nov. Vi tog afsted fra hostlet kl. ca 10.30 for at undgaa morgentrafikken, vi havde planlagt at tage laengere ned i bjergene med den engelske pige. Ned til byen Papallacta, ca 1 km fra byen ligger en masse varme kilder og der er et smukt omraade hvor man kan vadre i kanten regnskoven. Saa vi tog bussen fra Quito i ca. 2 timer, og ankom til papallacta i regn og taage. Men vi besluttede os for at vandre op til de varme kilder. - Da vi var gaet ca. halvvejs samlede en hollandsk mand os op, han sytes vi saa alt for vaade ud! han koerte os til verdens fineste hotel. Han fortalte at dette var verdens smukkeste sted. Og vi gik selvfoelgelig lige ind for at hoere hvor meget vi skulle give ... DET VAR DYYYRT.. fordi der kun var vaerelser tilbage med Spabad.. laekkert.. vi var ret meget i tvivl om hvad vi skulle goere, saa vi gik en tur paa hotellets omraade. For lige at se hvad man betalte for. .. Det er noget af det smukkeste vi har set. Hotellet var omgivet af groenne groenne bjerge, og midt i det hele var hotellets private poolomraade med de varme kilder. FANTASTISK Vi var ret lamslaet. Men besluttede os for at taenke over det. Vi tog hen til det offentlige omraade med de varme kilder.. Vi gav ca 6 dollars.. og bevaegede os ind i paradis.. der var ca. 8 pools med kildevand i forskellige varmegrader. Det var nogle skoene skoene timer.. Og vi bestemte os selvfoelgelig for at tjekke ind paa det alt for dyre hotel.. for det ville vi aldrig faa raad til andre steder i verden. (det var jo selvfoelgelig ikke saerlig dyrt iforholdt til priserne hjemme) Det var helt fantastisk, pool omraedet paa hotellet var skoent og abent 24 timer i doegnet. Saa vi badedet baade morgen og aften.. og tog osse en tur i spa-badet! selvfoelgelig.. hi hi.

onsdag morgen fik vi os lidt morgenmad og gik ud for at vandre lidt i det smukke omraade. Det var saa smukt, og det var masser af forskellige planter mm. at se paa.. Men det mest fantastike var at vi faktisk saa 3 condorer.. (verdens stoerste fugl) med et vingefang paa 3 meter.. og vi var virklig virkelig heldige. For det er meget sjaeldent at man ser dem. Meget fantastisk.. -Kllokken ca. 14 vendte vi naesen hjem mod quito. - Det var virkelig en helt fantastisk natur, og de varme kilder har gjort rigtig godt i vores kroppe. Torsdag d. 16 nov. Vi pakkede vores ting sammen, da vi skulle flyve til peru kl 18. Vi besoegte vi lenes vaerts familie. Det var faktisk rigtig dejligt for os begge to. Lene fik sagt ordentlig farvel, og lotte fik et bedre indtryk af hvordan en saadan familie kunne vaere. Vi besoegte den Botaniske Have i Parken Carolina, hvor der var fine blomster og sommerfugle, og vejret en smule godt for en gang skyld. dejligt. kl ca 16 tog vi fra hostlet og satte kursen med lima (perus hovedstad)

2 Comments:

At 8:43 AM, Anonymous Anonymous said...

Goddag piges! (?)

I don't understand a word of what you're writing, although I have had some great Danish language classes, but the pictures are nice! :-)

Have fun in Peru,

Grts,

Toon
Ps: If you want to see what we are doing, http://www.los-viajeros.be ;-)

At 7:58 AM, Anonymous Anonymous said...

Hej med jer
Vi har forsoegt at maile til jer, men er ikke sikre paa, at I har modtaget vores mail... Vi er i Cusco i dag d. 23. og 24. og haaber meget, at I har tid til at ses! Vores mailadresser er: luni00ab@student.cbs.dk og niels-jacobsen@jubii.dk. Skriv lige til os, hvis I har tid, saa tjekker vi loebende. Ellers en fin blog I har!