Wednesday, December 20, 2006

Madre de Dios- Puerto Maldonado

Loerdag Morgen forlod vi vores familier og tjekkede ind paa et hostal. Vi brugte formiddagen paa det sorte marked Molino, hvor vi koebte masser af cdér og dvdér for 8kr og tog ind og saa dem paa en bar med gratis biograf, med popkorn og hygge. Vi lavede absolut intet den dag og det var herligt! Soendag tog vi saa ud i junglen, Madre de dios, Puerto Maldonado. Vi tog flyet og var i junglen paa ingen tid. I lufthavnen blev vi hentet af en bus og koert ud til floden- Madre de dios, hvorfra vi sejlede i ca.to timer ud til vores lodge. Vores Lodge viste sig at vaere stor med rigtig mange smaa hytter, en spisesal, en bar, en pool og en terrasse med haengekoejer. Det var skoent. Vi blev moedt med velkomstdrink og stor frokost- indpakket i palmeblade og derefter blev vi tildelt kahytten Tigre, og blev kaldt tigres resten af turen. Efter vi havde set vores Lodge sejlede vi ud til oen- abe oen, lige overfor, hvor vi skulle se aber. Vores guide var ret sej og havde sabel og alting og vi rendte rundt og ledte efter aberne og ligepludselig kom de hoppende og springende fra alle sider og ville have frugt. Der var fem forskellige slags, hvor den stoerste og farligste var edderkoppeaben. Vi fik lov til at fodre dem og de kom helt helt taet paa. Efter vi havde vaeret paa abeoen kom vi tilbage til aftenmad. Aftenmaden bestod af en super laekker buffet og det smagte dejligt og der var endda dessert. Derefter drak vi en oel med de andre som ogsaa boede der og fejrede Lodgens betyrers foedselsdag. Det var virkelig hyggeligt, men det oedelagde det lidt da vi kom ned i vores kahyt og fandt en kaempe tarantel i den ene seng. Vi delte derfor seng den nat - i 30graders varme og en ufattelig hoej luftfugtighed. Den naeste dag var vi tidligt oppe til laekker morgenmads buffet- nam nam. Vi var heldige nok til at komme paa tur ud til Lost Lake. Det var ikke inkluderet i vores tur saa vi var virkelig heldige. Vi blev sejlet laengere ned af floden og ud i junglen hvor vi gik 1km og derefter sejlede af en lille bitte aa hvor vi saa krokodiller og papegoejer og skildpader og i det hele taget var naturen bare utrolig smuk og alle lydende i junglen er helt utrolige og anderledes. Efter 3 kvarter i baaden skulle vi gaa en lille kilmometer hen til et 30m hoejt udkikstaarn. Udsigten herfra var virkelig facinerende. Man kunne se hele junglen og alle papegoejerne. Det var meget smukt. Da vi kom ned skulle vi paa en lille baad tur i en sump hvor vi igen saa en masse dyr. Da vi kom tilbage maatte vi igen sejle de 3kvarter tilbage ad den lille flod, hvorefter vi maatte gaa 7km tilbage til Lodgen, hvor det ligepludselig begyndte at styrte ned. Alligevel stoppede guiden ved de vigtigste planter og fortalte hvad de kunne bruges til. Der var bla. en plante som var fyldt med kvindelige hormoner og man sagde at hvis man spiste for mange blev man homoseksuel. Da vi kom tilbage til lodgen var der god frokost, efterfulgt af en tur ud at besoege en lokal familie. Efter at have besoegt saa mange familier og efter besoeget ved de lokale familier i lake titicaca var vi ikke saa meget for det, men tog alligevel med. Det var virkelig underligt. Familien var lidt for vandt til at der kom turister og kikkede paa dem. Alligevel var det spaendende at se deres banan plantage og deres kaeledyr- eller de dyr som de havde indtil de var store nok til at kunne spises- heriblandt en slange som Lotte var modig nok til at holde. Efter dette besoeg kom vi igen tilbage til lodgen for at blive fodret med god mad. Efter aftensmaden tog vi ud for at se krokodiller og stjerner. Det var virkelig ogsaa spaendende og smukt og vi saa da ogsaa et par krokodiller. Da vi kom tilbage fik vi en fra lodgen til at komme og draebe Tarantellen som stadig var i den ene seng. Efter han havde draebt den kunne vi sove stille og roligt og den naeste dag vende tilbage til Cusco. Rigtig skoen tur... vi vil gerne i junglen igen! paa onsdag skal vi til Chile- rigtig god jul...